Základní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské ÚdolíZákladní škola Mariánské Údolí

Týden na škole v přírodě

Již po sedmé jsme strávili týden na škole v přírodě, tentokrát v malebném prostředí Beskyd poblíž města Rožnova pod Radhoštěm. Rekreační středisko Bučina nás přivítalo krásným slunečným počasím. Prostředí Valašska nám nabídlo dobré podmínky pro plnění zvoleného projektu – hledání starých zapomenutých řemesel a dokončení celoročního projektu 7 barev duhy.

Den první

První den jsme se rozdělili do barevných skupin podle základních barev duhy (červená, oranžová, žlutá, zelená a modrá). Děti dostaly trička příslušných barev a v daných týmech pracovaly celý týden.

Den druhý

Druhý den jsme vyjeli autobusem na nedaleké Poustevny a odtud nás čekala pěší túra se zastávkou u sochy Radegasta, pokračováním ke kapličce Sv. Cyrila a Metoděje a na závěr jsme vystoupili na vrchol Radhoště. Z rozhledny jsme pozorovali okolní krajinu jako na dlani. Cesta dolů byla trochu strmá a křivolaká, ale šťastně jsme dorazili zpět do Bučiny. Trochu unaveni, ale spokojeni.

Večer děti zvládli ještě stezku odvahy. Ti, kteří se nebáli a šli sami, dostali za svoji odvahu groše. Sice papírové, ale důležité pro závěrečné hodnocení celého jejich pobytu.

Den třetí

Třetí den byl cílem celodenního výletu skanzen v Rožnově, kde děti poznávaly lidovou architekturu a zapomenutá řemesla. Byl to náročný den, pěšky tam i zpět kolem řeky Bečvy. Den však byl plný veselých zážitků i zajímavých informací, děti se podívaly jak pracoval kovář, co povídal mlynář, kdo to byl fojt, jak se žilo ve staré dřevěné chaloupce a jaké starosti či radosti měly děti v té době. S úsměvem na tváři a sluníčkem nad hlavou jsme putovaly valašským krajem.

Večer jsme proměnili velkou jídelnu v divadelní sál a začal pořad „Přijeli k nám kejklíři“. Vystoupení zahájila tajemná cikánská tanečnice, pod krásným převlekem se skrývala naše milá p. učitelka Dita.

Děti se proměnily v kabaretní umělce – vystoupili tanečnice, kouzelníci, herci, zpěváci a muzikanti. Nestačili jsme se divit, co všechno si děti připravily a s jakou odvahou vystoupily před svými kamarády. Ti nejlepší, které vyhodnotila porota složená z dětí, p. vychovatelky Michaly a naší milé zdravotnice Gábiny, dostaly diplomy, drobné odměny a groše.

Den čtvrtý

Čtvrtý den jsme strávili v táboře. Dopoledne byla sportovní olympiáda a odpoledne si děti vyzkoušely svoje znalosti a dovednosti na přírodovědné stezce. Celý den opět s veselou náladou a sluníčkem nad hlavou. I když toho už někteří měli dost a schovávali se ve stínu.

Jakmile se sluníčko schovalo, začali se na venkovní terase scházet krásně ustrojeni malí řemeslníci. Kováři, mlynáři, dráteník, bylinkářky, perníkářky, květinářky, kominíci, včelař, lazebník a dále různí tovaryši a krajánci. Kouzelný večer začal promenádou a tanečními kreacemi.

Děti se hodnotily vzájemně mezi sebou s cílem vybrat nejhezčí a nejzajímavější převleky. Ti nejlepší byli opět vyhodnoceni. Ale to byli vlastně všichni.

Taneční rej střídaly různé soutěže a hry. Když vyšly hvězdy, nikomu se příliš nechtělo jít spát. Jenže všechno krásné jednou končí. Děti to také pochopily a i pod dojmem toho, že už zítra uvidí své nejbližší, šly spokojeně spát.

Den pátý

Poslední (pátý) den ráno jsme se po snídani všichni sešli k závěrečnému vyhodnocení. Účastnický list a vyhodnocení celého snažení přivítaly děti s radostí a veselou náladou. A potom honem zabalit kufr, uklidit a hurá domů.

Celou dobu nám zde výborně vařili a děti téměř vždy všechno snědly. Samozřejmě ne vždy všem všechno chutnalo, ale kolik dětí, tolik chutí. Jakmile se pod okny objevily autobusy, už nikdo na nic nečekal a hurá domů.